1. Deneyimli Akademisyenler
Deneyimli akademisyenler, bir eğitim programının kalitesini belirleyen önemli faktörlerden biridir. Alanında Uzman olan akademisyenlerimiz bu alanlarda derin bilgi ve tecrübeye sahiptirler bu bağlamda öğrencilere güncel ve doğru bilgilerle donanmış bir eğitim sunmaktadırlar. Akademisyenlerimiz etkili bir şekilde öğretim yapabilme yetkinliğine sahiptir ve öğrencilere araştırma yapma becerisi kazandırır ve alanlarıyla ilgili güncel gelişmeleri takip etmelerini öğretmektedirler, ayıca kendi alanlarında geniş bir profesyonel ağa sahip olmaları öğrencilere staj ve iş olanakları gibi fırsatlar sunabilir ve kariyer gelişimlerine katkıda bulunabilirler. Öğretim Becerileri: Deneyimli akademisyenler, genellikle etkili bir şekilde öğretim yapabilme yetkinliğine sahiptirler. Bu, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarını ve öğrenmelerini sağlar. Bağlantı ve Ağ Oluşturma: Akademisyenler genellikle kendi alanlarında geniş bir profesyonel ağa sahiptirler. Bu ağlar, öğrencilere staj ve iş olanakları gibi fırsatlar sunabilir ve kariyer gelişimlerine katkıda bulunabilir. Mentorluk ve Rehberlik: Deneyimli akademisyenler, öğrencilere mentorluk yapabilir ve onların akademik veya mesleki hedeflerine ulaşmalarında rehberlik edebilirler. Bu, öğrencilerin kişisel ve profesyonel gelişimlerine katkı sağlar.2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar
Mesleki eğitim-öğretimde hedeflediği yüksek kalite standartlarıyla mezunlarına uygulama becerisi kazandırma yetkinliği ile ulusal ve uluslararası düzeyde adından söz ettiren; iş dünyası ile iş birliği içinde geleceğin nitelikli işgücü ihtiyacını karşılamaya yönelik etkili çözümler üreten, takım çalışmasını teşvik eden, demokratik, şeffaf, iletişime ve değişime açık bireyler yetiştirmek amacımızdır. Gelişen iletişim ortamında önem kazanan konularda verdiği eğitimle; özel ve kamu sektörü için bu alanda yetişmiş işgücü sağlamak kapsamında alana katkıda bulunmak; programın temel amacıdır.3. Sosyal ve Kültürel Ortam
Geyve Meslek Yüksekokulu; İstanbul-Antalya yolu (D650) üzerinde yer alan Sakarya şehir merkezine 30 km mesafedeki Geyve ilçesinde yer almaktadır. İlçeye ulaşım özel minibüsler aracılığıyla sağlanmaktadır. Üniversitemiz ve ilimizde restorasyon, konservasyon çalışmalarının yapılabilmesi için uygulama alanlar mevcut olup, öğrencilerimiz almış oldukları teorik bilgileri pratiğe dönüştürebilmektedir. Ayrıca Restorasyon konusunda çeşitli örnek mimari yapıları bulunan Taraklı ilçesine yakın konumda olması geçmişten günümüze kadar gelen, Osmanlı mimarisine ait örnekleriyle kültürel mirasımızın var olduğu önemli bir yerleşim bölgesidir.4. TYÇ ve Akreditasyon
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik
İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.
Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.
+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.
2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.
Mimari Restorasyon Programı; teorik ve uygulamalı eğitim kapsamında öğrencilere, taşınmaz kültürel varlığın restore edilerek gelecek kuşaklara aktarılması için bütün koruma, restorasyon ve konservasyon çalışmalarında bilimsel niteliklerle donanmış teknik eleman yetiştirme amacı doğrultusunda eğitim vermektedir. Mezunlarımız dikey geçiş yaparak lisans eğitimi alabilir ya da açık öğretim ile lisans tamamlayabilir. Lisans eğitimini tamamlayan her öğrenci yüksek lisans ve doktora programlarını devam ettirerek akademik kariyer de yapabilir.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.
ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar
- İnşaat Teknolojileri Programı - İç Mekân Tasarımı Programı - Mobilya ve Dekorasyon Programı
(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)
Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri
- Mimarlık - İç Mimarlık - Çini, Eski Çini Onarımı - El Sanatları - Geleneksel Türk El Sanatları Öğretmenliği - Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım - Geleneksel Türk El Sanatları - Şehir ve Bölge Planlama Şehir ve Bölge Planlama - Tezhip