Ana içeriğe atla
Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Halkla İlişkiler ve Tanıtım?

1. Deneyimli Akademisyenler


Dr. Öğr. Üyesi Berrin SARITUNÇ
Öğr.Gör. Dr. Gıyasettin TAYFUR
Öğr.Gör. Nurgün YÜKSELEN CÖMERT

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

3+1 Eğitim modeliyle bir dönem işletmelerde staj yapan öğrencilerin mesleki alanda yeterlilikleri artmakta ve iş bulmada avantajlı duruma geçmektedirler.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Bölgemiz tarihi İpek Yolu üzerinde olduğu için sosyal ve kültürel ortam bakımından oldukça zengin bir konuma sahiptir.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları
Kurum ve markaların giderek artan iletişim ihtiyaçları nedeniyle, halkla ilişkiler bölümü mezunlarına yönelik ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Gelinen noktada küçük, orta ve büyük ölçekli her kurum ve marka halkla ilişkiler ve iletişim uzmanı istihdam etmektedir. Orta ve büyük ölçekli kurumların tamamında halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi gibi farklı isimler altında mutlak suretle bir iletişim departmanı bulunmaktadır. Ülkemizde kurum ve markalara dışarıdan halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı, dijital iletişim yönetimi hizmetleri sunan ajans sayısı çok fazladır ve bu ajanslara yönelik talep sürekli artmaktadır. Bu nedenlerle sektörün iyi yetişmiş insan kaynağına duyduğu ihtiyaç üst düzeydedir ve bu alanda mezun olduktan sonraki iş imkanları oldukça geniştir. Gelecekte de var olacak ve popülerliğini sürdürecek mesleklerden bahseden araştırmalar, hem ülkemizde hem de dünyada iletişim alanında uzmanlaşmış iş gücüne ihtiyacın artacağını, halkla ilişkiler ve iletişim yönetimi mesleğinin geleceğin de yıldız mesleklerinden birisi olacağını ve bu nedenle de donanımlı şekilde yetişmiş iletişim uzmanlarının istihdam sorunu yaşamalarının olası olmadığını ortaya koymaktadır.
Bu bölümden mezun olanlar:
1- Şirketlerin halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi, kurum içi iletişim, yatırımcı ilişkileri, marka iletişimi, dijital iletişim departmanlarında,2- Halkla ilişkiler ve iletişim ajanslarında3- Yönetim danışmanlığı şirketlerinde4- Araştırma şirketlerinde5- Etkinlik ve organizasyon şirketlerinde6- Dijital iletişim ve sosyal medya yönetimi ajanslarında,7- Sivil toplum kuruluşlarının iletişim departmanlarında
8- Medya kuruluşlarında9- Siyasi partilerin iletişim ekiplerinde
10- Devlet kurumlarının kurumsal iletişim ve medya ilişkileri departmanlarında istihdam edilebilmektedir.

Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Halkla İlişkiler ve Tanıtım -Medya ve İletişim -Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi -İşletme Yönetimi

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

-Basım Teknolojileri -Fotoğraf ve video -Gazetecilik


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım